全部だと流石につらいので気になるとこを中心に

Ruin Ghost - (1)(W)
Creature - Spirit
{W}, {T}: Exile target land you control, then return it to the battlefield under your control.
1/1

相手のターンでも安定して上陸できるのは○。《ステップのオオヤマネコ/Steppe Lynx》や《板金鎧の土百足/Plated Geopede》とかをブロッカーとしても運用可能にできる。もちろんメインに2回上陸という使い方も強い。

Tideforce Elemental - (2)(U)
Creature - Elemental
{U}, {T}: You may tap or untap another target creature.
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, you may untap Tideforce Elemental.
2/1

上陸抜きにしても貴重なタッパー。《砕土/Harrow》とかを絡ませると相手が死ぬ。

Kalastria Highborn - (B)(B)
Creature - Vampire Shaman
Whenever Kalastria Highborn or another Vampire you control is put into a graveyard from the battlefield, you may pay {B}. If you do, target player loses 2 life and you gain 2 life. 2/2

吸血鬼デッキのもう一段階強くする可能性のある一枚。単純に強いと思う。

*Smother - (1)(B)
Instant
Destroy target creature with converted mana cost 3 or less. It can’t be regenerated

スタンよりもエクテンでの活躍の場がありそう。《破滅の刃/Doom Blade》との違いは、《吸血鬼の呪詛術士/Vampire Hexmage》、《闇の腹心/Dark Confidant》が落とせること。逆に、《悪斬の天使/Baneslayer Angel》や《長毛のソクター/Woolly Thoctar》 が落とせないのがキツイ。Zooが多いなら普通に《破滅の刃/Doom Blade》のほうが良いかな?
※完全に勘違いしてました。

Chain Reactio - (2)(R)(R)
Sorcery
Chain Reaction deals X damage to each creature, where X is the number of creatures on the battlefield.

赤い《審判の日/Day of Judgment》。トリココンとかだと、自分だけ《悪斬の天使/Baneslayer Angel》、《否定の壁/Wall of Denial》、《ジュワー島のスフィンクス/Sphinx of Jwar Isle》を残すってことも可能。メタしだいでは《審判の日/Day of Judgment》よりも使われるかも。

Comet Storm - (X)(R)(R)
Instant
Multikicker 1 (You may pay an additional 1 any number of times as you cast this spell.)
Choose target creature or player, then choose another target creature or player for each time Comet Storm was kicked. Comet Storm then deals X damage to each of them.

《ウルザの激怒/Urza’s Rage》愛好家だった自分としては嬉しい一枚。《苦悩火/Banefire》と比較すると、小回りが利くのが○。カウンターが流行ると《苦悩火/Banefire》の方が良いかもしれないが、《急転回/Swerve》されにくいので一概には言えない。

Dragonmaster Outcast - (R)
Creature - Human Shaman
At the beginning of your upkeep, if you control six or more lands, put a 5/5 red Dragon creature token with flying onto the battlefield.
1/1

個人的にはかなり評価が高い一枚。ナヤ上陸では、《硬鎧の群れ/Scute Mob》と同じように《イーオスのレインジャー/Ranger of Eos》から持ってくるのが基本かな?《硬鎧の群れ/Scute Mob》よりも対処しづらくかなりいいと思う。コントロールとかにも採用される可能性もアリ。

Cunning Sparkmage - (2)(R)
Creature - Human Shaman
Haste
{T}: Cunning Sparkmage deals 1 damage to target creature or player.
0/1

リミテッドだと、先出しなら《オラン=リーフの生き残り/Oran-Rief Survivalist》、《ウマーラの猛禽/Umara Raptor》を落とせるのが○。Haste持ちなので、相手に先出しされても相打ち取れるのも良い。

Omnath, Locus of Mana - (2)(G)
Legendary Creature - Elemental
Green mana doesn’t empty from your mana pool as phases and steps end.
Omnath, Locus of Mana gets +1/+1 for each green mana in your mana pool.
1/1

緑系のビートダウンで使ってもまあまあ強い。すぐに5/5、6/6ぐらいにはなるかな?マナプールが無くならない能力は上手く活かせるデッキが無いのが残念。

Celestial Colonnade
Land Rare
Celestial Colonnade enters the battlefield tapped.
{T}: Add {W} or {U} to your mana pool.
3{W}{U}: Until end of turn, Celestial Colonnade becomes a 4/4 white and blue Elemental creature with flying and vigilance. It’s still a land.

Raging Ravine
Land Rare
Raging Ravine enters the battlefield tapped.
{T}: Add {R} or {G} to your mana pool.
2{R}{G}: Until end of turn, Raging Ravine becomes a 3/3 red and green Elemental creature with "Whenever this creature attacks, put a +1/+1 counter on it." It’s still a land.

Lavaclaw Reaches
Land Rare
Lavaclaw Reaches enters the battlefield tapped.
{T}: Add {B} or {R} to your mana pool.
1{B}{R}: Until end of turn, Lavaclaw Reaches becomes a 2/2 red and black Elemental creature with "{X}: This creature gets +X/+0 until end of turn." It’s still a land

Dread Statuary
Land
{T}: Add 1 to your mana pool
4: Dread Statuary becomes a 4/2 Golem artifact creature until end of turn. It’s still a land.

新たなミシュラランド。全般的に起動コストが高いので運用が難しい。まぁ二色ランドなので1,2枚は採用されるかな?

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